Túrák, kirándulások ingyen

A blogban mindenről írok majd, ami túrázással, kirándulással kapcsolatos. A kapcsolódó weboldal: www.setafika.hu , ahol a konkrét túraprogramok is megtalálhatók.

Túráink, ahol várunk téged:

Friss topikok

• oldbikeold: A "nagy-szög" ...egy borona felfordítva az erdészeti úton amely egyébként jelölt bringaút ..Zebegé... (2015.08.19. 15:23) Veszélyes utakon
  • Túrám: Sziasztok! Szeretnék a figyelmetekbe ajánlani egy újdonságot! A túrázók, város- és múzeum látoga... (2014.10.03. 12:21) Egyik szemünk nevet, a másik viszont sír
  • Cpt. Flint: ha a jelölt úton mész, nem esel bele. értem én, hogy nem mindenki megy ott (bár ez elég nagy baj a... (2011.01.21. 15:15) Életveszélyes természetjárás
  • HSG: Egyszer hallottam ezt a mesét. Egy padon ültem, éppen múlt a délután, s egy idegen ember mesélt ne... (2010.04.02. 21:08) Mese a hajóról
  • mirko vosátka: az izotóniás ital jó, nekem legalábbis néha beválik, nem mindig van rá szükségem, de néha nagyon j... (2009.08.01. 21:15) Veszélyes forróság

Életveszélyes természetjárás

2009.04.20. 11:37 Kiránduló

Nemrég Cserépváralján jártunk a túraportálunkon megjelenő Vajdavár-Homokkővidék nevű kirándulás alkalmával, ahova Haratik Imre (Buszos) túravezető társam kalauzolt minket; felmentünk a várhoz és örömmel tapasztaltam, hogy a korábbi látogatásom óta sikerült szépen rendbe rakni a helyet. Ismerve a kistelepülések anyagi helyzetét és az általános gondokat, vélhetően ez nem kis erőfeszítésükbe kerülhetett.

Túravezető társam azonban felhívta a figyelmem valamire, amiről korábban nem tudtam: a vár közvetlen közelében találhatók a „gabonavermek”. Ezt nem jelzi semmiféle tábla, sőt elkerítve sincs. Felmérve a legmélyebb vermet rettegve gondoltam vissza arra, hogy néhány éve mi szinte pont a nyílás közelében szaladtunk le, lerövidítve az utat a Kúpkő kaptárfülkéi felé.

Ezek a mélybe vesző nyílások nem egyszerűen veszélyesek, de életveszélyesek! Az úton haladókat keresztbe feldrótozott vékony faágak „védik” a lezuhanástól, ám aki fentről jön lefelé kiépítetlen úton ( a gyermekek és a türelmetlen turisták márpedig ilyenek) az hiába érzékeli a veszélyt, megállni már nem tud a lejtőn és mindenképp lezuhan a mélybe. A vermek közt van 8-10 méter mély is. Egy ekkora zuhanást nem lehet túlélni!

Először felháborodtunk, mivel nemcsak a vár van itt (amit sejtésünk szerint sokan felkeresnek), hanem például egy geoláda is (részleteket a www.geocaching.hu oldalon találhatnak), amely további potenciális áldozatokat vonz a helyszínre. Egyszerűen a vakszerencsén múlik, hogy eddig nem történt halálos baleset. Egy ilyen tragédia nyilván jobban ráirányítaná a figyelmet a problémára, de miért kell meghalni ezért valakinek. Tehát először a felháborodás kerekedett felül bennünk, ám továbbgondolva a dolgot, az is eszünkbe jutott, hogy talán pontosan ismerik a problémát, de nincs lehetőségük tenni ellene. A hasonló helyeket az ország több részén vagy vasráccsal vagy megerősített vashálóval védik meg. Ennek elkészítése nagy mennyiségben nyilván nem olcsó.

Az ijesztő állapotról e-mailban tájékoztattam Cserépváralja Önkormányzatát, illetve Dávid Zoltán urat, Cserépváralja polgármesterét. Szerettem volna megtudni, hogy ismerik-e a problémát, tettek-e ellene, illetve ha elindult már valami, akkor hol tart, hol akadt el?

Sajnos mind a mai napig nem kaptunk választ. Nem lehet tudni, hogy egyszerűen elkallódott az elektronikus levél vagy nem érdekli a címzetteket a probléma. Mivel mindenkép szeretnénk, ha nyoma maradna a megkeresésünknek, most megpróbálkozunk postai levél küldésével, hátha gyorsabban kapunk választ.

Az eset kapcsán felmerült, hogy hány helyen lehetnek még ilyen veszélyforrások, amelyek a gyanútlan turistára leselkednek? Ha tudsz ilyenekről, oszd meg velünk!

3 komment

Címkék: túra kirándulás cserépváralja életveszély természetjárás

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mirko vosátka · http://vosatka.blog.hu 2009.04.27. 13:30:00

nem ismerem a környéket, de éjszakai túrán lehet ilyesmi nagyon gáz. vagy ha véletlenül rád sötétedik. hiába van jó zseblámpája az embernek, nem mindig lehet észrevenni a sötétben az ilyen dolgokat.

egyébként úgy tudom, hogy az aggteleki karszton az olyan zsombolyokat is körülkerítik, ahova nincs konkrét turistaút. de biztos, ami biztos alapon.

keszegvágó 2009.05.13. 21:24:37

Próbáld meg a Bükki Nemzeti Parkot: www.bnpi.hu/?c=bnpi
vagy a miskolci Herman Ottó Múzeumot: www.hermuz.hu/nyito.htm

Cpt. Flint 2011.01.21. 15:15:57

ha a jelölt úton mész, nem esel bele. értem én, hogy nem mindenki megy ott (bár ez elég nagy baj amúgy a természetre nézve, különösen frekventált helyeken), főleg a gyerekek, fiatalok... de azt is lássa be mindenki, hogy nem lehet minden (főleg saját hülyeségük) ellen megvédeni az embereket. képtelenség és értelmetlen is lenne minden szakadék, kút, veszélyes hegyoldal, fa köré kerítést tenni. pedig ezek mind "ilyen veszélyforrások, amelyek a gyanútlan turistára leselkednek".
éccaka meg főleg nem szabad letérni az útról.