Túrák, kirándulások ingyen

A blogban mindenről írok majd, ami túrázással, kirándulással kapcsolatos. A kapcsolódó weboldal: www.setafika.hu , ahol a konkrét túraprogramok is megtalálhatók.

Túráink, ahol várunk téged:

Friss topikok

• oldbikeold: A "nagy-szög" ...egy borona felfordítva az erdészeti úton amely egyébként jelölt bringaút ..Zebegé... (2015.08.19. 15:23) Veszélyes utakon
  • Túrám: Sziasztok! Szeretnék a figyelmetekbe ajánlani egy újdonságot! A túrázók, város- és múzeum látoga... (2014.10.03. 12:21) Egyik szemünk nevet, a másik viszont sír
  • Cpt. Flint: ha a jelölt úton mész, nem esel bele. értem én, hogy nem mindenki megy ott (bár ez elég nagy baj a... (2011.01.21. 15:15) Életveszélyes természetjárás
  • HSG: Egyszer hallottam ezt a mesét. Egy padon ültem, éppen múlt a délután, s egy idegen ember mesélt ne... (2010.04.02. 21:08) Mese a hajóról
  • mirko vosátka: az izotóniás ital jó, nekem legalábbis néha beválik, nem mindig van rá szükségem, de néha nagyon j... (2009.08.01. 21:15) Veszélyes forróság

Veszélyes utakon

2011.01.07. 21:52 Kiránduló

Turistabalesetet okozott egy hegyes, szándékosan kihelyezett betonvas a Mátrában, egy Pásztó környéki jelzett turistaúton

2010. december 18-án, szombaton immáron harmadik alkalommal tartottuk karácsonyi túránkat a Mátrában. A hegyekben sok szépet láttunk, jó hangulat volt, úgy tűnt, ismét egy szép emlékű túrában volt részünk. Aztán egy szempillantás alatt minden megváltozott. A túra végén az Ágasvári Turistaház felől Hasznos község irányába tartottunk a zöld sáv jelzésen. Majdnem elértük az elektromos távvezetéket, ami a Márton-rét fölött keresztezi az utat, mikor egyik társunk szólt, hogy álljunk meg, mert valami megszúrta a lábát. A srác leült a hóba, s levetette bakancsát. Először azt hittük, valami tüske vagy kavics mehetett bele a bakancsba, de mikor láttuk a teljesen átvérzett zoknit, már tudtuk, ennek fele sem tréfa. A vér spriccelt a lábából. Szerencsére volt nálunk géz, mellyel a sebet bekötöztük, illetve – a vérzést csillapítandó – sálakkal elszorítottuk a lábát. Szerencsére volt térerő, így mobiltelefonról értesíteni tudtuk a Mentőket.

Eközben megkerestük, mi okozta a sérülést. Hamar meg is láttuk az úton a földből körülbelül 10 cm-re kiálló hegyes vasdarabot. Megpróbáltuk kihúzni, de nem mozdult. Pár percig kínlódtunk vele, mire sikerült kiszednünk: egy 40-50 cm hosszú, kihegyezett betonvas volt, melyre nagyjából a harmadánál egy négyszög alakú vas lapot hegesztettek. Precíz munka: sem eldőlni, sem pedig a földbe benyomódni nem tudott. Elég valószínű, hogy jármű ellen irányult a támadás, mivel a szekérúton a keréknyomba helyezték. Az avar és a hó betakarta, így nem láttuk. Egyébként sem biztos, hogy észrevettük volna, hiszen beleolvadt a környezetébe. Mindez jelzett turistaúton történt! Most okozott egy komoly sérülést, de ha valaki nem belelép, hanem megcsúszik, és úgy esik bele, hogy létfontosságú szervet ér a szúrás… ebbe még belegondolni is borzasztó!

A sebesülés ellátása után a sérültet öten felemeltük, s elindultunk vele a velünk párhuzamosan futó országút felé. Szerencsére többen voltunk, így tudtuk váltani egymást. A hóban többször megcsúsztunk, elestünk. Mindeközben bennünk volt a tudat, hogy ha egy ilyen vas van, nem kizárt, hogy van több is. Nem jártunk messze az országúttól, mikor szemből jöttek a mentősök, akik Salgótarjánba, a Szent Lázár Megyei Kórházba szállították a sérültet.

A balesetet bejelentettük a Pásztói Rendőrkapitányságon.

Időközben megtudtuk, hogy már más is talált ilyen eszközt, sőt állítólag még több is van a Pásztó környéki utakon. Baleset viszont egészen idáig nem történt. A további baleseteket megelőzendő, kérünk mindenkit, hogy ezen a környéken való túrázás esetén fokozottan figyeljen, hová lép! Mivel a támadás valószínűleg jármű ellen irányult, ezekre a „csapdákra” vélhetően szekérutakon a keréknyomokban lehet számítani, de nem kizárt, hogy másutt is előfordulnak. Kérjük továbbá, hogy aki ilyen eszközt talál, annak pontos helyét (amennyiben lehetősége van, GPS-koordinátáit is) jegyezze fel, s jelentse a területileg illetékes rendőrkapitányságnak, erdészetnek és a Magyar Természetbarát Szövetségnek, valamint tegye közzé különböző természetjáró fórumokon! Az élet kioltására is alkalmas eszközt pedig távolítsa el, amennyiben ez nem lehetséges, jól látható módon jelölje meg!

Farkas Márton és Kiss Atilla túravezetők

A túrával kapcsolatos fórum:

[ VIGYÁZZ, HOVA LÉPSZ! ]

8 komment

Címkék: baleset veszély túra kirándulás csapda fatolvaj életveszély

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

CsabX · http://www.flickr.com/photos/csabx/ 2011.01.10. 17:09:33

Ez elképesztő!
Nem akarom minősíteni aki ezt kirakta, nem érdemes rá.

Bepes Elek 2011.01.11. 20:26:35

Én sem, de ha a természetvédelmi őrök a rendőrökkel karöltve tennének valamit a quados és motoros szarháziak ellen, akkor talán a "merénylő" is másképpen gondolná.

2011.01.11. 23:26:55

hat az nem komplett aki ilyet kirak, belekurnam a labat hogy elvezze o a sajat muvet. erre nem indok semmilyen qvad vagy motoros, ez gyilkossagi kiserlet.

macskabácsi 2011.01.12. 11:48:11

Körbekeríteni vidravasakkal, aztán töltött puskával a kezünkben udvariasan, europér módon megkérni arra, hogy fusson valamerre.

spepi 2011.01.12. 12:39:11

hát ez elég szomorú:(

sirdavegd · http://midnight-rider.blog.hu/ 2011.01.12. 12:56:52

:( és riszpekt a sebesült ellátásáért!
(mit akar az a szerencsétlen megfogni akkora szögekkel? Traktort?!)

botz 2011.01.15. 20:40:57

fatolvajokat, orvvadászokat....

egyébként ha valaki megkérdezné a vadászokat, vadőröket, erdőtulajokat mondanák, hogy mennyi ideje van kint....

oldbikeold 2015.08.19. 15:23:44

A "nagy-szög" ...egy borona felfordítva az erdészeti úton amely egyébként jelölt bringaút ..Zebegénytől Csurgópuszta irányába...Somdülő felett volt az útra fektetve....+ pikantéria...a "fenekem" mögött egy sarplinac házőrző is settenkedett...sikerült megúsznom,de ezen eltelt idő alatt sem voltam ezen az úton...én készítettem a fényképet!